• Home
  • Adverteren in Google

Adverteren in Google

Als uw website voor wat betreft zoekmachineoptimalisatie staat, is een test met Adwords adverteren sterk aan te bevelen als vervolgstap. Betaald adverteren op Google is aan te raden om de volgende redenen:

  • Mogelijkheid tot lokaal en regionaal adverteren: dit is daarmee zeer interessant voor MKBers met een regionale focus. Daarbij is ook van belang, dat zo’n 30% van de zoekopdrachten regionaal gericht zijn.
  • Focus op rendement/Adwords optimalisatie. Word-vindbaar zal ervoor zorgen dat uw budget optimaal rendeert op basis van bijvoorbeeld de maximale Adwords kosten per order of contact, net wat het doel van de Adwords campagne is. Door doorlopende Adwords optimalisatie worden de campagnes verfijnd, zodat Adwords gaat renderen.
  • Kan direct gestart en ook gestopt worden, ook deels. Ook ideaal voor seizoensgebonden producten en diensten zoals kerstbomen, belastingaangiftes, vuurwerk, fietsen etc.
  • Versterkt de organische vindbaarheid. Bedrijven die zowel organisch als betaald goed scoren, genieten doorgaans meer vertrouwen, wat de kans aanzienlijk vergroot dat ze naar uw site gaan.
  • Vergroting naamsbekendheid: u betaalt alleen als er geklikt wordt op uw advertentie. Als dat niet gebeurt, bent u in ieder geval in beeld, wat uw naamsbekendheid ten goede komt.
  • Het kan voorkomen dat het niet lukt om op voor u belangrijke zoekwoorden via de organische vindbaarheid te scoren, omdat de concurrentie toch te sterk is. Via Adwords is dat dan alsnog op een rendabele wijze te realiseren.
  • Google Adwords is beter te sturen en te controleren dan organische vindbaarheid, en daarmee ook de positie in Google.
  • Gratis Google Adwords tegoed van € 75 als test. Google Adwords is overtuigd van haar eigen kracht, en daarom komt ieder bedrijf in aanmerking voor een gratis Adwords tegoed, om zo de kracht en het rendement aan te kunnen tonen.

Een specialiteit van het huis is het maken van advertenties per zoekwoord. Stel dat u een fietsenwinkel heeft met in het assortiment de Gazelle e-bike Ultimate T2i die afgeprijsd is van € 3199 voor €2645. Dan kunnen we al die gegevens in een advertentie verwerken. Zodoende krijgt uw doelgroep een advertentie te zien die perfect aansluit op wat ze precies zoeken. Dit kunnen wij ook doen als uw assortiment duizenden artikelen bevat die u online kunt tonen of verkopen.

Naast het budget dat u wenst te spenderen zijn de kosten gebaseerd op de resultaten en doelen. Dit kunnen bezoekers zijn, het aantal orders in het geval van een webshop, of aanvragen. De insteek is dat er beloond wordt op basis van prestatie, zodat er sprake is van een win-win-situatie. Dit is per bedrijf verschillend, daarom worden er in overleg afspraken gemaakt. Rendement, dat telt! Ons plan van aanpak voor Adwords is in grote lijnen als volgt:

  1. Zoekwoorden onderzoek en analyse. Voor zover dat al niet eerder gebeurt is. Dit is namelijk ook van groot belang voor uw onbetaalde vindbaarheid. Zie artikel zoekwoorden onderzoek voor meer info.
  2. Opzet campagnes en advertentiegroepen. Op basis van het zoekwoord onderzoek worden de Adwords campagnes ingericht.
  3. Finetunen/optimaliseren Google Adwords. Op basis van ervaringscijfers worden vervolgens de campagnes verfijnd, zodat Google Adwords optimaal rendement oplevert. Dit optimaliseren is te vergelijken met goud zeven: we gaan door totdat we de goudklompjes te pakken hebben!
  4. Nazorg. Nadat de optimalisatieslagen zijn doorgevoerd worden de campagnes gemonitord, en kunnen er nieuwe advertentiegroepen toegevoegd worden op basis van suggesties. Het meeste werk zit hem dus doorgaans in de start van de Adwords campagnes.

Wilt u weten of Google Adwords renderend is voor u? Vraag dan de gratis Adwords rendement prognose aan. Of bel ons op 024-7440090 of mail ons op contact@word-vindbaar.nl als u vragen heeft. Ook kunt u het formulier hiernaast invullen.